Sundhedsvæsenet bruger mit.dk

Siden marts 2022 har mit.dk været fælles platform for digital post og direkte kommunikation til patienterne i det primære sundhedsvæsen. Det vil sige alment praktiserende læger, speciallæger, privatpraktiserende tandlæger, fysioterapeuter, psykologer, privathospitaler og kiropraktorer og andre behandlere tæt på borgernes hverdag. Samarbejdet mellem det primære sundhedsvæsen og mit.dk fortsætter for at gøre den digitale dialog mellem behandlere og patienter lettere.

pulse

Enklere kontakt mellem læge og patient

I mit.dk kan det primære sundhedsvæsen sende patientjournaler, indkaldelser, lægeerklæringer og andre former for attester og dokumenter til alle borgere i Danmark via en sikker forbindelse. Og mit.dk gør kommunikationen lettere og mere overskuelig for både patienten og det primære sundhedsvæsen.

Tryghed omkring personfølsomme oplysninger

Hvor det tidligere har kostet tid og manuelt arbejde at udveksle personfølsomme oplysninger, kan lægen og patienten nu kommunikere i et sikkert miljø. Samtidig fungerer mit.dk som et digitalt arkiv, så patienterne let kan finde beskeder og dokumenter frem, når de skal bruge dem.

Mindre manuelt arbejde – mere tid til patienterne

Med mit.dk kan hele det primære sundhedsvæsen for første gang sende digital post til patienterne. Det forbedrer og effektiviserer arbejdsgangene og de administrative opgaver hos klinikkerne. Medarbejderne kan sende dokumenter, journaler og attester fra klinikkens egne systemer til patienten via mit.dk. De kan også nemt håndtere indkaldelser, bekræftelser og påmindelser digitalt. Det giver færre opringninger og manuelle arbejdsgange – og bedre tid til patienterne.

Bedre brugeroplevelser for patienterne

Patienterne kan ordne mere selv. Der er nemlig flere muligheder for digital selvbetjening i mit.dk. Skal patienten fx bruge en attest, kan de få den fra lægen via mit.dk og nemt og sikkert dele den med en relevant tredjepart direkte i mit.dk. Flere muligheder for selvbetjening kommer til i takt med, at samarbejdet mellem sundhedsvæsenet og mit.dk udvikler sig.

Samspil mellem mit.dk og Min Læge appen

Samarbejdet mellem det primære sundhedsvæsen og mit.dk omfatter også Min Læge-appen med over 1,5 million aktive brugere. Patienterne skal kun logge ind én gang og kan let bevæge sig mellem mit.dk og appen. Det gør det fx nemt at komme i kontakt med lægen, booke en tid eller bede om journaluddrag. Lægen kan sende beskeder eller journaluddrag til patienten via mit.dk og tage den efterfølgende dialog eller videokonsultation i Min Læge-appen.

Samarbejde skaber sikkert og effektivt system

Læger, tandlæger m.fl. kan sende dokumenter til patienterne og kommunikere med dem i mit.dk via en sikker forbindelse, takket være et samarbejde mellem PLSP A/S som er systemleverandør til det primære sundhedsvæsen og Netcompany, som står bag mit.dk.

Lad os få en uforpligtende snak

mit.dk har stort potentiale til at skabe mærkbare resultater og styrke din virksomhed. Vi vil meget gerne fortælle dig hvordan.

Lad os få en uforpligtende snak

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.

Når du sender ovenstående formular, giver du samtidig samtykke til, at mit.dk må behandle og benytte de indsendte personoplysninger til at kontakte dig. Du har altid mulighed for at trække dit samtykke tilbage ved at kontakte os, eller besvare de e-mails du modtager fra os. Personoplysningerne vil blive behandlet i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

Sådan virker mit.dk

Se videoerne for at høre mere om, hvordan du som læge eller tandlæge kommer godt i gang med at bruge mit.dk